رفتن به محتوای اصلی
x

اعتبار بخشی و بهبود کیفیت

بهبود

  شرح وظایف واحد بهبود کیفیت:
  • تدوین برنامه استراتژیک بیمارستان با هدایت تیم مدیریت اجرایی بیمارستان
  •  تعیین و نشر بیانیه رسالت بیمارستان در سطح واحدهای مختلف بیمارستان
  •  تدوین برنامه بهبود کیفیت فراگیر بیمارستان در موضوعات بالینی و غیر بالینی (مدیریت، امور مالی، خدمات پزشکی، خدمات پرستاری، خدمات عمومی و پشتیبانی، خدمات پاراکلینیک)
  •  هماهنگی و یکپارچه سازی فعالیت های بهبود کیفیت در بیمارستان
  •  پایش مستمر برنامه بهبود کیفیت، داده ها، اقدامات و مداخلات مدیریتی از طریق تحلیل شاخص ها
  •  تدوین سیستم ها و فرایندهای بیمارستان منطبق بر اصول بهبود کیفیت طراحی شده
  •  تدوین شاخص های مهم عملکردی اختصاصی، قابل اندازه گیری، قابل دستیابی و زمان دار جهت فرایندهای مختلف بیمارستان
  •  تهیه گزارش سالیانه برنامه بهبود کیفیت بیمارستان
  •  تدوین برنامه عملیاتی سالیانه، پیشبرد، هماهنگ و یکپارچه سازی برنامه های بهبود کیفیت، ارتقای ایمنی بیمار در راستای الگوی اعتبار بخشی
  •  تصویب و ابلاغ خط مشی و روش های دریافتی از واحد های مختلف بیمارستان
  •  نظارت بر روند و اجرای خط مشی رسیدگی به پیشنهادات، انتقادات و شکایات در بیمارستان
  •  هماهنگی برگزاری کمیته های بیمارستان و رهگیری اجرای مصوبات
  •  ابلاغ و هماهنگی در اجرای راهنماهای طبابت بالینی در سطح واحدهای مختلف بیمارستان
  •  نظارت بر فرایند مراقبت از بیمار از بدو ورود به بیمارستان تا لحظه ترخیص و پیگیری  “رضایت بیماران” از خدمات بیمارستان